הבלוג

חיפוש

הרשמו וקבלו את הפוסט הבא למייל:

פוסטים חדשים

מה מעניין אותך

איך עושים נטוורקינג שנותן ערך ואפילו נהנים מזה?

נטוורקינג פותח לכם יותר הזדמנויות: גישה לידע יותר עמוק ורחב,  יותר אפשרות ליזום ולחדש, קידום יותר מהיר, השפעה על קבלת החלטות בארגון והגדלת שביעות הרצון שלכם בעבודה. כל כך הרבה מחקרים הראו את זה.

כך שמנהלים שמשקיעים ביומיום בפיתוח הנטוורק שלהם, ביצירת קשרים עם אנשים מיחידות שונות בארגון (ומחוץ לו) – מגדילים את הסיכוי להצליח בתפקיד ובקריירה שלהם.

אבל…למרות שנטוורקינג הוא מפתח חשוב להצלחה –  מנהלים רבים מעידים על עצמם שהם לא עוסקים בזה.

למה? השוטף שוטף, פרויקטים חדשים שצצים, זה לא בפוקוס, ובאופן כללי – אין לזה זמן.

 

אבל אנחנו יודעים גם לומר שהכל טוב ונכון, אבל הסיבה האמיתית והכנה היא שהעמקה והגדלת רשת הקשרים נתפסת כלא טבעית וגורמת לאי נוחות. הרבה יותר קל להצמד לאנשים שמוכרים ביומיום מאשר לפתח קשרים עם עוד אנשים.

 

איך אפשר לעשות נטוורק ואפילו לאהוב את זה?

 

אם תשנו את האופן בן אתם חושבים על נטוורקינג, תוכלו לפעול יותר בנוח כדי להרחיב את רשת הקשרים שלכם.

הנה כמה המלצות לאיך לעשות את זה:

1. מקדו את הנטוורקינג שלכם בלמידה

 

תראו בנטוורקינג דרך לפתח ולשדרג את מה שאתם יודעים – להעמיק בנושאים, להכיר פתרונות של יחידות מקבילות לבעיות דומות לשלכם, לקבל רעיונות חדשים, ללמוד כמה best practices שהוכיחו את עצמם. מהעמדה הזו קל יותר לפעול ולקדם מפגשים להיכרות:

  • תיזמו מפגש של כמה אנשים מהארגון (ואולי גם מחוצה לו) שעוסקים במשהו שמעניין אתכם. מקדו את נושא המפגש והציגו את מטרתו כהזדמנות לשתף וללמוד אחד מהשניה.

  • הזמינו לארוחת צהריים / כוס קפה מישהי שמומחית בתחום מסויים, או מישהו שיש לו פרספקטיבה שונה משלכם. הציגו את זה כשיחת למידה הדדית לשיתוף בידע ובנסיון לגבי כלי / תחום / נושא מסויים.

  • ארועים שונים (קורסים, כנסים, אירועי חברה) הם הזדמנויות להתעניין באנשים ולברר מה הם עושים. נסו להבין מה ההישגים שלהם בתחום, באילו בעיות הם נתקלים, עם איזה אתגרים הם מתמודדים. כשעולה נושא שיכול להיות רלוונטי עבורכם – זוהי הדמנות לומר שתשמחו לקבוע שיחה כדי להעמיק הבזה. זיכרו תמיד- אנשים אוהבים לדבר על עצמם ועל העשייה שלהם.

  • בחרו לעצמכם מנטור.ית – זהו מישהו בארגון שאתם מעריכים, שיש לו יותר נסיון מכם, אולי מישהי שעברה דרך מעניינת בין ארגונים או בין תפקידים והציעו להם להיות המנטור שלכם. אנשים רואים בזה מחמאה ונהנים מעצם זה שהצעתם להם. אתם פותחים לעצמכם ערוץ להתייעץ עם אותו אדם, לקבל ממנו טיפים פורמליים ולא פורמלים, שיחבר אתכם לעוד אנשי מפתח שכדאי שתכירו בארגון.

2. מקדו את הנטוורקינג שלכם בקידום אינטרסים משותפים

במקום לראות בנטוורקינג אינטראקציות אקראיות וחסרות תכלית ברורה, תראו בנטוורקינג כלי להתחבר לאנשים שיכולים לקדם אינטרסים משותפים.

  • נסו למצוא אנשים שמחפשים פתרון לבעיה דומה לשלכם והציעו להם להיפגש לסיעור מוחות משותף.

  • השתמשו בפלטפורמות שונות (דיגיטליות כדוגמת קבוצות מקצועיות ברשתות חברתיות) או מפגשים מקצועיים שונים (מיטאפים, מפגשי גילדות מקצועיות) כדי לזהות אנשים עם תחומי עניין ואתגרים דומים לשלכם, כדי למפות אנשים שתרצו לבנות איתם קשרים.

  • כשאתם בשיחה או פגישה עם אנשים מיחידות אחרות, התייחסו למטרות / אינטרסים / תחומי עניין משותפים והסבירו שאתם מעוניינים לחזק את שיתוף הפעולה בינכם כדי לקדם את הנושא המדובר.

3. בואו בראש פתוח לגבי איך אתם יכולים ללת עזרה

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לבניית נטוורק היא כשעוזרים למישהו. ביקשו מכם לבוא להרצות על נושא כלשהו? להגיע לצוות אחר ולהסביר להם משהו? להשתתף בצוות חשיבה לקידום משהו? לחבר מישהו לאדם כלשהו שאתם מכירים?
כל בקשה כזאת היא הזדמנות מצויינת לעזור למישהו באופן שבונה קשרים. הרעיון הוא לתת עזרה מבלי שברור אם ואיך תקבלו משהו בתמורה. תחת ההנחה שכשאתם עוזרים למישהו, אתם תמיד משאירים איתו נכונות לעזור לכם בעתיד כשאתם תפנו אליו. וזה כוחו של הנטוורק.

  • כשפונים אליכם עם בקשת עזרה –ראו זאת כהזדמנות לחיזוק הנטוורקינג שלכם כתוצאה מהעזרה שתתנו.

  • חפשו הזדמנויות להציע את העזרה שלכם – גם במחיר של לעשות מאמץ מיוחד. רוב האנשים יודעים להעריך את זה.

  • בקשו פידבק מקולגות לגבי איך אתם יכולים לשפר את התמיכה שלכם בהם או את אופן העבודה המשותף בינכם.

  • אם קיבלתם עזרה / עצה / תמיכה ממישהו שאינו מהמעגל הקרוב שלכם – אל תקחו זאת כמובן מאליו. עשו מאמץ מיוחד להודות לו. אנשים מעריכים את התחושה שרואים אותם ואת התרומה שהם מביאים. אם יש לכם הזדמנות להודות לאותו אדם באופן פומבי – הערך שבהכרת התודה יעלה אפילו יותר.

 

כשממוקדים יותר באיך אפשר לעזור לאחרים מאשר במה אפשר לקבל מהם קל יותר לפעול.

4. הפכו את הנטוורק לבעל תרומה לצוות שלכם

כשאתם תופסים את פעולות הנטוורק שאתם עושים ככאלו שהן לטובת הצוות או הארגון (לדוגמה, שיפור ההכרה והתדמית של הצוות שלכם בארגון, חיזוק קולבורציה בין יחידות) קל יותר להשקיע בנטוורקינג. זאת לעומת מצב בו נטוורקינג נתפס כנועד לטובת קידום עצמי. שינוי התפיסה לגבי המשמעות של הנטוורק גורם לפעולות להרגיש יותר אותנטיות וטבעיות.

  • דברו עם הצוות שלכם על דרכים לחזק את הקשרים ושיתופי הפעולה של הצוות בארגון

  • התמודדו עם הרתיעה למהלכי PR לצוות (הבלטת הצלחות והישגים, הצגת תוצרים) עם התפיסה שככל שהצוות יותר מוכר, מקושר ומוערך בארגון, תרומתו לארגון עולה לצד חיזוק המוטיבציה של אנשי הצוות.

 

רובנו נוטים ליחס אמביבלנטי לגבי נטוורקינג – אנחנו מבינים את הערך שבזה אבל מתקשים להשקיע בזה. לכן אנחנו נותנים לזה עדיפות נמוכה ורואים בנטוורקינג פעולות לא ראויות לקידום עצמי.

אם נשנה את התפיסה ונתייחס לנטוורקינג כאל יכולת משמעותית להצלחה בתפקיד ואם נשנה את התפיסה שלנו לגבי המטרות של זה, נצליח להתגבר על מחסומים ולשדרג משמעותית את היכולת להשפיע, להתפתח ולקדם שיתופי פעולה בארגון.

שתפו את הפוסט:

שתפו את הפוסט:

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp
דילוג לתוכן