הבלוג

חיפוש

הרשמו וקבלו את הפוסט הבא למייל:

פוסטים חדשים

מה מעניין אותך

לחגוג עם האנשים שלכם – למה כדאי ואיך

בשבועות האחרונים, התחברו לי כמה סיפורים לי לתמונה שלמה.

* לפני כמה שנים היתה לי שיחה עם מנהל פרויקטים בחברה גלובאלית גדולה. הוא סיפר לי שחזר מהאתר של החברה בלונדון, וכבר כמה חודשים שהוא בישראל. "את יודעת משהו" הוא שיתף, "בלונדון, כשמסיימים פרויקט יורדים לבר השכונתי מרימים כוסית, חוגגים. בישראל כשמסיימים פרויקט מקבלים את הבא אחריו".

* בשבוע שעבר העברתי מפגש בסדנת ניהול גלובאלית על מחוברות לארגון. אחד הכלים המדוברים הוא הוקרה. כשביקשתי דוגמאות- מנהל מחלקה מהודו שיתף שכמעט בכל יום שישי, לפני סוף יום העבודה, הוא מזמין את כולם לחגיגה ("celebration", לדבריו) – מפגש קצר, אליו הוא מביא עוגה, או משהו קל אחר, ובמהלך המפגש הוא מציין את ההשיגים שהיו בשבוע או השבועיים האחרונים בצוותים. "זה מוציא את כולם בתחושה טובה אל סוף השבוע" הוא אמר.

* ביום העצמאות השנה צפיתי בטקס הדלקת המשואות. התרגשתי מאוד, הרגשתי גאווה אמיתית – מהסיפורים, מההשפעה שיש לאנשים, מהמופעים, מהשירים. ממש הייתי מרותקת ובחוויה שיש לנו מדינה נהדרת! (פעם ראשונה שצפיתי בטקס…). למשך שעה, כל המורכבויות, שיש בשפע במדינה שלנו, נחו להן בצד והיה רגע טהור של גאווה, משמעות, הערכה, הוכרה. אל דאגה, מיד אחר כך חזרנו לשיגרה המורכבת שלנו…

 

למה אני משתפת אתכם בכל זה?

כי בתוך כל השוטף, ים המשימות שמגיעות מהוואטסאפ, המייל, פגישות וידאו, שיחות טלפון, הודעות בסלאק,. בתוך ים האחריות והריצה קדימה של כולם.

המנהלים שיעצרו את הכל, לחצי שעה, אחת לחודש ויחגגו הישגים עם האנשים שלהם, המנהלים שיעשו לעצמם הרגל שבסוף פרויקט עוצרים כדי לחגוג את ההצלחות שהיו בו, המנהלים שלא יסתפקו באמירת תודה וימשיכו אל השוטף – ירוויחו חזרה עובדים מסופקים, עם מוטיבציה, עם תחושת משמעות, מסוגלות והישג. זה בונה צוותים, מחלקות, הנהלות.

אל תחכו לאירוע חברה, תחגגו באוטנטיות לאורך כל השנה עם הצוות שלכם. סיימתם פרויקט ענק, גייסתם לקוח חשוב בשוק, עברתם לתוכנה חדשה, צלחתם שינוי ארגוני, עמדתם בעומסים חריגים, נתתם מענה לתקלה רחבה – אלו רק חלק מהסיבות לחגוג.

כמה טיפים לחגיגות עם האנשים שלכם:

 

* תזמון – תחגגו מיידית, בסמוך להישג, אל תחכו עם זה לאירוע חברה או לTown Hall השבועי עם המנכ"ל.

* אווירה – שנו משהו באווירה- אם יש מרפסת יפה במשרדים – צאו אליה במקום להיות בחדר ישיבות, אם יש חדר ישיבות מדליק של מחלקה אחרת – גם טוב. בירות, הרמת כוסית יין, פיצה – יוסיפו כמובן

* מה אנחנו חוגגים העבירו מסר מדוייק – על מה החגיגה, האנשים שלכם יעריכו אותנטיות והוקרה אמיתית במקום אמירה כללית.

איך יודעים שהמסר מדוייק? אם את מה שאמרתם אי אפשר לומר על אירועים אחרים – תדעו שהמסר מדוייק.

במקום "שיחקתם אותה" או "הצלחנו לעמוד ביעדים למרות כל הקשיים" שהן אמירות כלליות. נסו משהו בכיוון של:
"אמנם לא זכינו במכרז, אבל היה לי חשוב לעצור רגע ולחגוג את הדרך שעשינו יחד – עבדתם קשה כדי לגשת אליו בזמן, יצרתם תוצרים חדשים ויצירתיים, ברמה גבוהה כמו… – מבחינתי זו סיבה לחגוג".

"זכינו בלקוח גדול ומשמעותי עבור החברה בזכות עבודת הפיתוח וההתאמות שעשיתם בלוחות זמנים קצרים, עם סינכרון גבוה שעשיתם כל בוקר, שיחות תכופות שניהלתם עם המתכנתים של הלקוח (שמות), מחוייבות גבוה של כל אחד ואחת מכם".

בנוסף למסר הצוותי, אפשר גם להוסיף אמירה אישית לכל אחד מחברי הצוות – על התרומה הייחודית שלו או שלה.

* כאן חוגגים! – בלי משימות, בלי "למרות", בלי "לפנינו עוד" – תנו לאנשים לעוף על עצמם, להתמלא, להיטען, להרגיש שהעשייה שלהם משמעותית. הם זוכרים שיש עוד פרויקטים, משימות, בעיות על השולחן. אז עכשיו חוגגים.

* תגוונו – יכול להיות נחמד אם אחרי שאתם תובילו חגיגה או שתיים- תתנו למישהו מאנשיכם להוביל את ההפקה של החגיגה הבאה.

בתוך המירוץ היומיומי, לעצור ולחגוג הישגים יטעינו אתכם, את האנשים שלכם ויאפשרו להמשיך הלאה בכייף.

תהנו!

להצלחה הניהולית שלכם,

רות חובב וענונו

 

שתפו את הפוסט:

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp
דילוג לתוכן