הבלוג

הרשמו וקבלו את הפוסט הבא למייל:

פוסטים חדשים

מה מעניין אותך

אל תחזרו לשגרה!

ישנה תחושה באוויר שאנחנו חוזרים לשגרה מ"שגרת משבר הקורונה". לצד ההקלה והציפייה זה מייצר 2 סיכונים:

 

במקום לשאוף לחזור אל מה שהיה, כמו שהוא היה (הרגלים ישנים) – התמקדו ביצירת שגרה חדשה – אפקטיבית יותר, מהנה יותר, יעילה יותר.

לייצר שגרה חדשה - מה עושים?

1. היערכו לתרחיש של החמרה – השתמשו בנסיון והידע הרב שצברתם בחודשיים האחרונים כדי להיערך ולהכין תוכנית מגירה להחזרת מגבלות.
2. חפשו מה הרווחתם – הקדישו שעה עם הצוות, עם קולגות, כדי לשאול:

  • מה קרה כאן שעשה טוב- לאנשים, לתהליכי העבודה, לתוצרים, לקשר עם הלקוחות?
  • מה מתוך זה נכון לארגון ונרצה לשמר (עם התאמות) גם לימים שאחרי הקורונה

דוגמאות לשגרות חדשות:

  • גמישות בשעות ההגעה / עזיבה – לאפשר לעובדים להתחיל את יום העבודה מהבית ולהגיע בשעות פחות עמוסות בכבישים. המהלך יכול לייצר ערך גם בשביעות רצון העובד – שמקבל אמון וגמישות, גם בתפוקות בעקבות עבודה בשקט מהבית, וגם בהוצאות- פחות זמן פקקים, פחות דלק.
  • שיח על תפוקות (ולא על שעות) – הניהול מרחוק הכריח מנהלים להיות יותר ברורים לגבי מה צריך להספיק ועד מתי, תוך מתן חופש פעולה בביצוע. מנהלים רבים מצאו בזה ערך גבוה – חיסכון בזמן, אחריות שנלקחה על ידי העובד, ורעיונות שלא עלו קודם.
  • פגישת סינכרון שבועית לצוות – פגישה קצרה וממוקדת שמנהלים רבים אימצו כיוון שהריחוק החברתי חייב ניהול מרחוק. בפגישה כל אחד מציג מה קידם בשבוע האחרון, ומה לפניו בשבוע הקרוב. הפגישה מנעה כפילויות וזירזה העברת מידע. אפשר לשמר אותה- פרונטאלית בפורמט פגישה stand up או אפילו בוידאו.

 

לסיכום,
הרגלים זה דבר חזק, שלרוב משרת אותנו, אבל לא תמיד. מאוד קל לחזור אל ההרגל ש"לפני הקורונה" ולפספס שימור של כמה התנהגויות חדשות שגילינו שעבדו לנו מצויין בתקופה הזאת.
אל "תחזרו לשגרה" תייצרו אותה חכם ונכון, כי קרו כאן הרבה דברים, את הטובים שווה למנף.

להצלחה שלך,

רות חובב וענונו

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
דילוג לתוכן