הבלוג

חיפוש

הרשמו וקבלו את הפוסט הבא למייל:

פוסטים חדשים

מה מעניין אותך

לזהות עכשיו הזדמנויות ל"יום שאחרי"

אנחנו נמצאים במצב שנכפה עלינו והכריח אותנו לעשות שינויים אדירים בהתנהלות הארגונית, העסקית והאישית.
כשנתחיל לצאת מהמצב הנוכחי זו תהיה טעות לשאוף לחזור אחורה אל "המצב שלפני" כי יש כאן הזדמנויות להטמעת שינויים חיוביים שחבל לפספס.
תשומת לב להזדמנויות הללו עכשיו – גם אם זה מרגיש מוקדם – יאפשרו לך למנף אותן ולהוביל אל היעד הנכון לך ולארגון בהכוונה מהיום.

אימוץ של פתרונות חדשים

פגישות וידאו און ליין הן כלי וותיק שאומץ בעיקר בעבודה עם חו"ל. עכשיו כשכולם רואים שזה אפשרי לקיים פגישות באופן הזה שווה לחשוב מתי זה יכול לייצר ערך בשוטף? לדוגמא – פגישות סנכרון צוותיות בשעות הבוקר – במקום לעמוד בפקקים.

הרגלים ניהוליים

ישנם מנהלים שבעת הזו מוציאים עדכון קבוע – יומי או שבועי – על מה שקורה בחברה, הנחיות, השלכות וכד'. זה נותן ביטחון לעובדים, תחושה של הובלה, נוכחות, והשפעה על השיח במסדרונות החברה. מנהיגות.

עם שינויים של תדירות ותוכן – זו יכולה להיות שגרה ניהולית טובה לשמירה על קשר, חיבור העובדים והובלת הארגון גם בהמשך. וודאי במצב בו יש עובדים שעובדים מהבית או בשטח.

שינוי גישה ניהולית

מנהלים רבים עדין אוהבים לראות את העובדים שלהם, ולפקוח עין על שעת ההגעה והיציאה מהארגון. המעבר לעבודה מהבית מחייב היום לעבור לעבודה לאור תפוקות במקום לאור מדידת שעות. יש לשינוי הגישה הזו ערכים מוספים רבים החל מאמון והעברת אחריות אל העובד, דרך גמישות וחופש פעולה שמאפשרים יצירתיות ועד ניצול נכון של זמן העבודה. זו הזדמנות מצויינת לשינוי המיינדסט הניהולי ויצירת אמון בעובדים שעובדים מהבית.

חשיבה מהסוף להתחלה - תרגיל מחשבתי

כדי לשמור על כיוון ברור, על הערכים ועל הדרך חשוב לקחת כמה רגעים כדי לחשוב מה חשוב לך לשמר בתוך ים השינויים שאנחנו עוברים ועוד נעבור. אפשר לעשות את זה דרך 2 שאלות:

  1. בעוד חצי שנה או שנה מהיום- מה תיחשב בעיניך הצלחה ארגונית, עסקית, ניהולית?
  2. מה חשוב לך לשמר בארגון, ביחידה?

גם זו דרך לזהות הזדמנויות שקורות היום, כי אין ספק שהשינויים שחלים בכל תחום היום לא נשארים ברמת הביצוע אלא מעבירים מסר על האופן שבו עובדים בחברה הזו, בצוות הזה.

לסיכום, יש עוד דרך לפנינו עד ליציאה מהמצב הנוכחי, וגם כשסדרי עולם יחלו לחזור למסלולם – זה יקח זמן ויהיו השלכות ומשמעויות שכרגע קשה לחזות. פתיחה של "עין" שמחפשת את הערך הארגוני- עסקי- מהמצב תאפשר למנף את מה שנכפה עלינו לטובתנו ולקדם היום מהלכים שייצרו לכם ערך. יתכן שאפילו על חלק מהשינויים דובר אצלך בארגון או ביחידה בעבר והנה – הם קורים היום מתוך הכרח.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp
דילוג לתוכן