הבלוג

חיפוש

הרשמו וקבלו את הפוסט הבא למייל:

פוסטים חדשים

מה מעניין אותך

6 דגשים לתוכניות עבודה 2021

אחרי שהקורונה טרפה לנו את תוכניות העבודה של 2020, מנהלים רבים נמצאים בפני האתגר של בניית תוכניות העבודה ל 2021.

מצד אחד יש תלות גבוהה במשתנים שאינם בשליטתנו- החלטות הממשלה בארץ, כללים עולמיים, התנהגות שווקים ומתחרים ועוד. מצד שני הוודאות בניהול המצב עלתה – נראה שאת רוב תרחישי הקיצון עברנו, ארגונים ומנהלים צברו ידע וניסיון רב בניהול המצב, פתרונות ארגוניים גדולים הוטמעו – שילוב עבודה מהבית, קפסולות של עבודה בחברה, שגרות ניהול חדשות ועוד.

בתוך "אי הוודאות המוכרת" שנוצרה, יש משמעות מכרעת ליכולת של מנהלים והנהלות להוביל את הארגון אל 2021 עם כל סימני השאלה שאופפים אותה.

6 דגשים לבניית תוכניות עבודה ל 2021

1. 3 תרחישי עבודה – יצירת 3 תרחישי מציאות – אופטימי, ריאלי ופסימי יאפשרו גמישות מחשבתית והעירכות לתרחישים השונים. התרחיש האופטימי – נועד להשאיר את הארגון והאנשים במוכנות לזיהוי הזדמנויות חיוביות. לתרחיש הפסימי – צרו תוכניות פעולה ממוקדות על בסיס הלמידה הניהולית והארגונית שצברתם.

 

2. ספרו את הסיפור – אנשים חושבים בתמונות, אנשים אוהבים סיפורים. אם לא נספק להם סיפור, הם יצרו אותו לבד, והוא לא בהכרח יהיה תואם לסיפור שאתם רוצים לספר על החברה. ספרו את הסיפור של החברה ב 2020, ואת זה של 2021 באופן שמדגיש את החוזקות של הארגון, של האנשים, באופן שמדגיש את ההישגים, מבלי להתעלם מהקשיים.
לדוגמא- חברה שפיטרה עובדים רבים, אך במקביל יצרה דרכי פעולה חדשות, הסתגלה אליהם מהר והצליחה ליצור כך שיתופי פעולה חדשים שיובילו למוצרים חדשים ב 2021 – ספרו את הסיפור שמתיייחס לכאב שבצורך לפטר, אך הדגישו את יכולת העובדים להתגייסות, גמישות, חדשנות וההטמעה המהירה שיאפשרו ב 2021 לעשות קפיצה משמעותית.

3. מיקוד ב"לאן" ולא ב"איך" – הגדירו תוצאה רצויה ברורה לסוף 2021 – איך אתם רואים את החברה בסוף 2021, לאן אתם שואפים. תעזו לחלום, תרחיבו במידע, בפרטים על ה"לאן". כשיש יעד ברור, אנשים יכולים לסלול את הדרך על בסיס יומיומי.

4. הפיקו לקחים ממה שקרה עד כה – תאמו זמן שבו עוצרים הכל, מסתכלים על מה שקרה ממרץ ועד היום – תוכניות עבודה, משאבים, תוצאות, תרבות ואווירה. מה עבד טוב? מה התקדם? איזה פתרונות קידמו אותנו? מה לא עבד טוב? מה חסר? איפה עיכבנו את עצמנו? בחודשים האחרונים ארגונים עשו שינויים דרמטיים בצורת ההתנהלות. לעצור לרגע כדי להסתכל "מלמעלה" ולתחקר את מה שהיה – יכול לייצר לכם ערך ניהולי ועסקי גבוהים.

5. מנגנוני הערכה ובקרה תכופים – הגדירו מראש תדירות בה תיעשה עצירה כדי לכייל את המטרות, היעדים ותוכניות העבודה – על בסיס המצב בעולם ובארץ, מצב השוק והחברה. בשנה הזו המשפט "כל תוכנית היא בסיס לשינויים" מקבל משנה תוקף. חשוב לנהל את השינויים הללו.

6. הגדירו במה משקיעים השנה – לצד העשייה העסקית חשוב להמשיך ולפתח תשתיות ויכולות ארגוניות ואישיות. הגדירו נושא או שניים שמשקיעים בהם השנה – לדוגמא: חיזוק יכולות ההובלה על ידי דרג ניהול ביניים, הטמעת טכנולוגיה או שיטת עבודה בארגון, מעבר לעבודה מבוססת יעדי תפוקות והטמעת משובים כשגרה ניהולית, או תוכנית לשימור עובדים. בחרו במהלכים שאתם מניחים שיצרו ערך לחברה לאורך שנים, ושהתשנות בתנאי העבודה לא יפגעו בהמשכיות שלהם (עם התאמות נדרשות).

לסיכום,
בנוסף להתקדמות עסקית תוכנית עבודה נותנת לאנשים מסגרת, פוקוס, מיקוד, תחושת בטחון ואמון בהנהלה. היו בקשר וקשובים לאנשים ולצרכים שלהם כדי לעמוד בתוכניות, תקשרו באופן עקבי את מה שקורה ומה שמשתנה בהן. העקביות והשקיפות יחברו את כלל אנשי החברה לתוכנית מרכזית אחת, וההתקדמות תהיה קלה יותר.

שתפו את הפוסט:

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp
דילוג לתוכן