הבלוג

חיפוש

הרשמו וקבלו את הפוסט הבא למייל:

פוסטים חדשים

מה מעניין אותך

פגישת סיכום שנה שתטעין את הצוות שלך באנרגיות (כולל מבנה)

Pause is not a delay, It's a discipline

תחשבו על זה רגע, אנחנו כל כך רגילים לרוץ, שכשאנחנו עוצרים לרגע- זה יכול להרגיש כמו עיכוב.
את המשפט הזה פגשנו ב 2018 בכנס מקצועי בחו"ל, אם אז הוא היה רלוונטי, בעולם המוטרם של היום הוא מקבל משמעות וערך עוד יותר גדולים.

סיכום שנה זו הזדמנות לעצור. להתמלא, להיטען – ברמת הצוות, ברמה המקצועית, ברמת החברתית וגם האישית.
אין כמו ההזדמנות של מעבר בין שנים – כדי לעצור רגע. בין אם היתה שנה טובה יותר או פחות, בין אם היתה שנה כאוטית או מתוכננת.

הכנות למפגש סיכום שנה באון ליין / פיסית

מטרת המפגש – שיהיה כייף ביחד, לשתף באופן אישי איך עברה עלי השנה, לראות את ההשיגים, את מה שנוצר והתקדם, רעיונות חדשים וכוחות שהתגלו השנה. כל זה ברמה האישית והצוותית. באופן הזה תחזקו את החיבור בין האנשים שלכם ותטעינו באנרגייה.

הכנות –

נמלי שמהפגש יורכב מהכנה (שלכם ושל המשתתפים) שתעורר לחשיבה, תעצים את התחושה הטובה. בנוסף, תרוויחו אפקט ממושך יותר למפגש.

  1. מתנה אישית לבוקר המפגש – למשרד או לבית. קצת התעסקות, אבל בהחלט שווה את ההשקעה -דאגו שלכל אחד ואחת המשתתפים תגיע בבוקר המפגש ערכה שיעשה בה שימוש תוך כדי המפגש – זה יכול להיות מאפה טעים וכוס לקפה, או מחברת ממתוגת עם עט, לוח אלקטרוני שמאפשר כתיבה וכד'.

  2. שילחו אל כולם כמה ימים מראש מצגת שהיא טמפלייט לסיכום אישי של השנה. במצגת תהיה כותרת לכל שקף. בקשו מאנשיכם להכניס תחת כל כותרת מילים שישקפו את התשובה שלהם לאותה כותרת.

כתבנו כאן כותרות לדוגמא, ביחרו מתוכן 5-7– שלא יהיה עמוס:

  • הישג אישי השנה

  • משהו שלמדתי השנה

  • אתגר שפיצחתי

  • פיתרון יצירתי שמצאתי

  • איזה כייף שכבר אין…

  • איזה כייף שעכשיו יש…

  • רגע של כייף בעבודה

  • נקודת שיא עבורי

  • משהו שהפתיע אותי

  • הישג צוותי שיצרנו

  • איחול מרכזי לשנה הקרובה

את המצגת האישית שהכינו הם שומרים אצלם. במהלך המפגש כל אחד ואחת יציגו את "סיכום השנה" שלו.ה.

מבנה המפגש

1.פתיחה שלכם – זו הזדמנות מצויינת לפתוח בכמה מסרים שלכם לגבי ההישגים המרכזיים השנה, הצלחות, משהו שלמדתם, איך ראיתם את היכולת של הצוות, של הארגון להתמודד עם הקשיים שהיו לאורך השנה. התמקדו במסרים שרואים את ההצלחות כיחידים, כצוות, כארגון. לצד הקושי. הזמינו את כולם לשיח פתוח במפגש.

2. הצגת הסיכום האישי (מצגות) – בסבב של 2 דקות למשתתף – תנו לכל אחד להציג את סיכום השנה החולפת שלו.ה – את המצגת שהכינו מראש. כמובן שגם אתם מוזמנים להציג. אם הצוות לא גדול ומתעורר שיח מעניין עם כל אחד- זה נהדר (זה חלק מה"דבק" שנוצר בין חברי הצוות), רק שימו לב לזמן – שישאר גם למציגים האחרונים.

לסיכום, העצימו את ההישגים המרכזיים שחזרו על עצמם במצגות.

 3. איחולים לשנה החדשה – תנו למשתתפים 2-3 דקות לחשוב עם עצמם – על דברים שמאחלים לעצמם לשנה הקרובה- ברמה המקצועית, האישית, כמנהלים.
הזמינו כל אחד לשתף באיחול אחד. התחילו אתם ראשונים – ככל שתהיו כנים / אמיצים יותר – זה יאפשר לאחרים להגיד דברים יותר אישיים.

4. סכמו את המפגש והיפרדו

*אם כל חברי הצוות נמצאים, ניתן להצטלם (צילום מסך אם זה אונליין). את התמונה אפשר להפוך למזכרת אישית לכולם.

הערה אחרונה לסיום – לפעמים ממש מתחשק לדבר על השנה הבאה, על האתגרים שקיימים או שלפנינו, על תוכניות העבודה. המלצה- הקדישו לשנה החולפת את הזמן שלה, בנפרד, וותרו על זה במפגש הזה, הישארו עם האנרגיות המטעינות והכייף שבמפגש הסיכום.

נשמח לשמוע איך היה לכם המפגש בתגובות או במייל,

מוזמנים לשתף עם מנהלים נוספים בארגון או מחוצה לו – שיהנו גם הם מהכלים.

להצלחה הניהולית שלך,

עירית ורות

שתפו את הפוסט:

Facebook
Email
LinkedIn
WhatsApp
דילוג לתוכן