פוסטים אחרונים

אמירת ״כל הכבוד״ אינה מספיקה… איך מפרגנים באופן אפקטיבי?

בתכניות פיתוח מהנהלים אנחנו שואלות את המשתתפים 2 שאלות – עם היד על הלב…. 1. מי מכם מרגיש שהוא מראה הערכה ופרגון לאנשיו במידה מספקת?כתשובה, בממוצע, כ 60% מרימים את היד. 2. מי מכם מרגיש שהוא זוכה להערכה ופרגון במידה

קראו עוד »

לחגוג עם האנשים שלכם – למה כדאי ואיך

בשבועות האחרונים, התחברו לי כמה סיפורים לי לתמונה שלמה. * לפני כמה שנים היתה לי שיחה עם מנהל פרויקטים בחברה גלובאלית גדולה. הוא סיפר לי שחזר מהאתר של החברה בלונדון, וכבר כמה חודשים שהוא בישראל. "את יודעת משהו" הוא שיתף,

קראו עוד »

בין הפטיש לסדן – כשמנהלים מצופים ליישם החלטות הנהלה שהם לא מסכימים איתן

למנהלי הביניים בארגון נקודת מבט ייחודית – מצד אחד הם חשופים להחלטות של הנהלת הארגון, לשינויי מדיניות, לדרישות הנהלה (לעמוד ביעדים, להתייעל, לעבור שינוי ארגוני וכו׳….). מצד שני הם אלו ש״מסתכלים לעובדים בלבן של העיניים״ – הם מכירים מקרוב את

קראו עוד »

רוצים עבודת צוות? – 4 דרכים לחזק אותה

בשבוע שעבר קרה לי דבר מעניין – אותו צורך ניהולי, אבל בדיוק, עלה גם ממנכ"ל של סטארטאפ עם 130 עובדים וגם מראש צוות שמנהלת 7 עובדים. מה שניהם רצו? שאנשי הצוות שלהם יעבדו יותר ביחד: שיתקשרו באופן ישיר אחד עם

קראו עוד »

מנהלים חייבים לדעת לשאול שאלות טובות – איך עושים את זה?

חשבו על המנהל או המנהלת הכי טובים שהיו לכם. מה עשה אותם לכאלו?  עם השאלה הזאת פתחתי תכנית פיתוח מנהלים לאחרונה. אחד המנהלים שיתף, שלפני לא מעט שנים, היה לו מנהל שתמיד שאל אותו שאלות טובות. ״הוא מעולם לא נתן

קראו עוד »

לנהל את המנהל שלך – למה זה חשוב ואיך לעשות את זה נכון

עולם הניהול מדבר הרבה על ניהול עובדים, התנהלות עם קולגות בממשקים, אבל מה בנוגע למנהל/ת הישירים שלך? גם את הקשר הזה אפשר וחשוב לנהל ולהוביל ולא לחכות שהם יפנו או יקדמו מהלכים לשיפור העבודה המשותפת. כחלק מהמקצוע אני פוגשת מאות

קראו עוד »

לנהל מהלכים של ניהול – כלי פשוט שחוסך כאב ראש ומבוכה

לכל אחד מכם יש מהלכים ניהוליים  שמצופים מכם לקדם. מהלכים ביחידה שלכם כמו: קליטת עובדת ושילוב שלה בפרויקט גדול אצל לקוח, הטמעת שימוש בתוכנה אצל כל חברי הצוות או ייעול פנימי. וגם מהלכים רוחביים – צמצום תקלות במעבר מפיתוח לייצור,

קראו עוד »

האדם מחפש משמעות – איך מחברים עובדים למשמעות בעבודה?

״חברו את העובדים שלכם לתחושת משמעות בעבודה״. זוהי אחת מההמלצות הכי ״חמות״ למנהלים בשוק העבודה הנוכחי בכל הקשור לשימור עובדים וחיזוק מוטיבציה. תחושת משמעות הוא גורם רב עוצמה בהשפעתו על מחוברות. הרבה יותר מגובה משכורת, בטחון במקום העבודה וכמות שעות

קראו עוד »

ימים ללא ישיבות- ההשפעה המפתיעה שלהם על העובדים שלך

שנים שאני שומעת ממנהלים רבים טענות על ריבוי ישיבות ועל חוסר האפקטיביות שלהן. הן יכולות להיות לא רלוונטיות להם או שחסרים בהן אנשי מפתח לקבל החלטות, הדיון מפוזר או לא מקדם משהו משמעותי ועוד… הישיבות האלה מביאות למחסור בזמן עבודה,

קראו עוד »

3 שלבים לפתרון קונפליקט בממשקים

כדי לעמוד בקצב שמכתיב השוק נדרשת מארגונים גמישות ותגובה מהירה. לצורך זה יחידות משיקות חייבות לעבוד יחד באופן אפקטיבי. עם זאת, כמעט בכל ארגון, אחד האתגרים הגדולים שמעסיקים מנהלים הוא ניהול מטריציוני או עבודה עם ממשקים. מעצם זה שאנשים שייכים

קראו עוד »

6 טעויות שמנהלים עושים כשהם מובילים שינוי (וגם הפתרונות)

השנתיים האחרונות לימדו אותנו שאדם, צוות או ארגון שלא ידעו להשתנות ישארו במקום בזמן שכל העולם מתקדם. האמת, לא מתקדם, רץ… היום אין את הפריבילגיה לא להיות בשינוי, בהתפתחות. עד כדי כך שזה יכול לעלות לאדם בתפקיד נחשק או במקום

קראו עוד »

שימור עובדים – הפעולות והטעויות הניהוליות שעושות את ההבדל

האתגר של ארגונים ושל מנהלים לשמר את העובדים שלהם לצד חשש מגל העזיבות, הוא אחד הנושאים הבוערים היום בשוק העבודה.   לא אחת, המאמץ לשמר עובדים אינו אפקטיבי כי הוא מושקע במקומות הלא נכונים. זאת כיוון שלא תמיד ברור לארגונים

קראו עוד »

לנצח במלחמה על שימור הטאלנטים – מה העובדים שלך באמת רוצים?

המלחמה על טאלנטים בשוק העבודה מיום ליום שוברת שיאים חדשים. הקושי לגייס ולשמר עובדים מורגש כמעט בכל מקום. בואו נציץ בכמה נתונים מעניינים – לאחרונה פרסמה הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב שבחודש שעבר נרשם שיא של כל הזמנים בהתפטרויות –  4.8% משוק

קראו עוד »

איך לתת משוב לעובדים שלך על נושאים קשים

אני שומעת כבר שנים על המצב בו מנהלים נמנעים מלעשות שיחה עם העובדים שלהם, לתת משוב, על דברים שלא עובדים טוב. זה יכול להיות עובד שמאחר כל הזמן לעבודה או לפגישות, עובדת שמתפזרת ולא מקדמת את מה שצריך, מנהלת צוות

קראו עוד »

5 דרכים למיקסום הערך של תוכניות העבודה שלך

תוכניות עבודה הן כלי ניהולי רב עוצמה כשנעשה בהן שימוש נכון. תוכניות עבודה מניעות מהלכים גדולים – לדוגמא: כניסה לשוק חדש בחו"ל, פיתוח מוצר חדש, התייעלות, פיתוח ושימור עובדים, מיתוג מעסיק ועוד. העניין הוא שאותם מהלכים גדולים שאמורים לייצר שיפור,

קראו עוד »