ראשי » כלים ניהוליים
פוסטים אחרונים
5 שלבים שיובילו לעמידה ביעדים ניהוליים- עסקיים
ישיבת הנהלה בחברה שבחצי השנה האחרונה אנחנו מייצרים הבנייה, שגרות ניהול והובלה מתוכננת. מתוקף זה המנכ”ל מציג את סיכום השנה שעברה ואת היעדים לשנה החדשה- שמשקפים צמיחה משמעותית בחברה. עולות שאלות, יש תהיות, אבל בסוף כולם מבינים שאלו הקויים המנחים
הצבת יעדים באופן ברור- לחסוך אנרגיה לאורך כל השנה
אני יושבת על יד דורית, מנהלת בכירה, היא מראה לי את היעדים שהגדירה לאילן. בינהם “התרחבות הדיגיטל לערוצים נוספים” ו”אסרטיביות עם העובדים”.אני: למה את מתכוונת בכל אחד מהיעדים?דורית: לגבי צוות הדיגיטל- אנחנו היום פועלים חזק בשני ערוצים, היעדים שלהם ברורים
חניכה בארגון
מטרות החניכה מטרות החניכה נחלקות לשני תחומים: 1. שיפור הידע, המיומנות של הנחנך – התמחות בתחום חדש, שיפור הידע אצל עובד מנוסה, שיפור כישורי המכירה של אצל איש המכירות או מיומנויות הניהול של מנהל המחלקה. 2. חיזוק תחושת המסוגלות –
ניהול והובלת שינוי – האם יש פער בין מה שאתם אומרים לאופן שבו אתם פועלים?
“אין מצב שהטכנאים שלי מתחילים עם גינוני שירות. אלו אנשי מקצוע שבאו לעבוד” חשב לעצמו דודו, ראש צוות טכנאי שטח. הדבר קרה במהלך ישיבת מנהלים בה אפרת, סמנכ”ל מחשוב, הציגה את הצורך בשיפור השירות הפנימי שניתן על ידי היחידה לעובדים
כשהלחץ מקבל החלטה
רובנו חושבים שאנו מקבלים החלטות בצורה רציונאלית גם במצבי לחץ. בפועל המצב שונה. מאמר זה מציג פעולות הממתנות את השפעת הלחץ על קבלת ההחלטות שלך ושל עובדיך.. קבלת החלטות- פעולה מוכרת, ויומיומית. המנעד מגוון- מה ללבוש היום, האם לאשר לעובד
קורסים תחת עומס המשימות, האומנם? ( ניהול זמן , ניהול משימות )
עם יד על הלב, האם הלחץ בעבודה באמת נובע מעומס משימות, או אולי מבעיה בניהול הזמן, בניהול המשימות או בניהול עצמי? תרגיל בן שלושה שלבים יסייע לכם לאתר את מקור הבעיה לרוץ כל היום מפגישה לפגישה, להרגיש את עומס המשימות וההחלטות
3 ערוצים לכניסה מוצלחת לתפקיד ניהולי
שנים של ליווי מנהלים בכניסה לתפקיד חדש (גם מרחוק) לימדו אותנו דבר חשוב – מי שמכין את עצמו לקראת התפקיד החדש: מקצר משמעותית את תקופת ההתמקמות והלמידה חוסך מעצמו חלק מהטעויות של תחילת תפקיד מגבש מהר את המטרות והתוכנית הניהולית רותם
פיתוח מנהלים – השימוש במודל התפקודים של יצחק אדיג’ס
בעולם הידע קיים מגוון גדול ורחב של מודלים המצביעים על סגנון ניהולי, על בניית צוות, הנעה ומוטיבציה ותקשורת בין אישית. עם הזמן אני רואה איך עבודה עם המודל של יצחק אדיג’ס – על ארבעת התפקודים בארגון, “עושה שכל” למנהלים, שמיש
מודל ארבעת התפקודים של אדיג’ס (PAEI)
מודל ארבעת התפקודים מתייחס לארבע “דמויות” שביחד נותנות מענה מלא להנהלה שמובילה באחריות את הארגון, מקבלת החלטות בצורה טובה בטווח הקצר והארוך. מצורפת טבלה המתארת בקצרה את ארבעת התפקודים. בקורסי הניהול שלנו, ובמהלכים של פיתוח תפקוד של הנהלה נעשה שימוש
איך לשדרג כל פ”ע (פגישת עבודה) – 4 טעויות נפוצות ו 4 הצעות לפתרון
פ”ע- פגישת עבודה קבועה עם המנוהלים על ידך, היא אחד הכלים הנפוצים בניהול מנהלים ועובדים. מדובר בהשקעה משמעותית של זמן – שהולכת וגדלה ככל שמנוהלים על ידך יותר אנשים, ולכן נשאלת השאלה האם ואיך הכלי הזה מקדם את ניהול היחידה
סיכום שנה- פעולת חובה לכל מנהל שמחפש להשתפר
המעבר הזה בין שנים הוא הזדמנות שאסור למנהלים לפספס כדי לייצר שיפור וצמיחה בכמה רמות: ניהולית, עסקית, ארגונית, ביצועית, חברתית ואישית – בין אם השנה מסתכמת עם נתונים טובים, ועל אחת כמה אם בפחות… סיכום שנה זו פעולה מסוג “חשוב”
אצל מי הכוח בארגון ? – התמודדות עם התנגדות לשינוי והנעת עובדים
המאמר פורסם בירחון משאבי אנוש, גיליון 303-304 “אי אפשר לשנות את הרגלי העבודה של העובדים: אי אפשר לגעת בהפסקות, אי אפשר להעיר על יציאה ארוכה לסיגריה, ואם נתייחס לשיחות פרטיות בטלפון – וואו, מה שזה יעשה כאן”. שרית, מנהלת מחלקה
מוטיבציה ו תקשורת בין אישית בעזרת מודל ארבעת התפקודים של אדיג'ס ( PAEI )
המאמר פורסם בירחון "משאבי אנוש" מודל ארבעת התפקודים של אדיג’ס מאפשר לנו לזהות את עצמנו ואת העובדים עימנו סביב תיפקודנו בעבודה. כיצד נוכל להשתמש במודל זה לצורך הנעה (מוטיבציה) ושיפור התקשורת בין מנהלים לעובדים ? על כך במאמר זה. בשנה האחרונה
חניכה של מנהלים ועובדים מנוסים
המאמר פורסם בניוז לטר הדרכה של ירחון “משאבי אנוש” החניכה ככלי מנהיגות בידי המנהל מאמר זה עוסק בחניכת וותיקים – מנהלים ועובדים מנוסים, כחלק מפיתוחם המקצועי, הניהולי והאישי. נציג גישה אל התהליך ונסביר על הקשר שבין חניכה למנהיגות. ניר ייחל
של מי המסר הזה?- העברת מסר ניהולי
פורסם בירחון הניהולי סטטוס- גיליון 233 האם קרה לכם שהעברתם מסר דרך מנהל לעובדים או דרך עובדים ללקוחות והמסר הגיע בצורה שונה לגמרי? במאמר זה אציג סיבות להשתנות המסר וכלים לצמצום הפער שנוצר. אילנית, מנהלת אגף הכספים, לא מבינה מה