ראשי » כלים ניהוליים
פוסטים אחרונים
כשקשה לך לעבוד עם המנהל.ת שלך – 5 כלים למערכת יחסים אפקטיבית
יש לנו ציפיות גבוהות ממי שעובד איתנו – שיעבדו בקצב ובאופן מסויים, שידעו להסתכל לטווח ארוך באופן מערכתי ולתכנן קדימה וגם לתקתק משימות באופן מדוייק כאן ועכשיו, שיענו מהר ויהיו זמינים אבל שגם יהיו איתנו, שיעדכנו וישתפו אותנו במה שקורה
10 סרטוני ניהול פרקטיים ליישום מיידי
מתוך ההיכרות והניסיון שלנו עם מנהלים במגוון רחב של ארגונים יצרנו עבור מנהלים ומנהלות סדרה של 10 סרטוני וידאו שנותנים מענה לאתגרים, דילמות מרכזיים מחיי היומיום בניהול. כל הסרטונים ממוקדים, פרקטיים, עם צעדים ושלבים ברורים איך כדאי להתנהל בכל מצב.
6 דרכים למיקסום הערך של תוכניות העבודה שלך
תוכניות עבודה הן כלי ניהולי רב עוצמה כשנעשה בהן שימוש נכון. תוכניות עבודה מניעות מהלכים גדולים – לדוגמא: כניסה לשוק חדש בחו"ל, פיתוח מוצר חדש, התייעלות, פיתוח ושימור עובדים, מיתוג מעסיק ועוד.
תרגיל שיוביל להתייעלות מיידית בצוות – לישיבת הצוות הקרובה שלך
לדוגמא- ריכוז של בקשות מסוג מסויים שמגיעות במייל בתיקייה ייעודית ומענה מרוכז אחת ליום / שבוע – תלוי בצורך (אני מרכזת בתיקייה במייל בקשות תשלום לספקים ומשלמת אחת לחודש), או שימוש באתר או תוכנה מסויימת לפעולה שגרתית..
מה (לא) לעשות כשקשה לנו לעבוד עם מישהו?
כמנהלים.ות, אנחנו נתקלים לא פעם במצבים שבהם קשה לנו לעבוד עם מישהו בגלל צורת העבודה, הגישה, הקצב, האיכות או… כל התשובות אפשריות. זה מתסכל, מעצבן, מרגיז, ומוציא את הרוח מהמפרשים.
למה ואיך כדאי לעבור ממיקרומנג'מנט לבקרה לעובדים שלך
הניהול של העובדים שלך דורש איזון עדין בין מעורבות בניהול ותיעדוף המשימות שלהם לבין מתן עצמאות ביומיום. ישנם מנהלים שבמקום להישאר בעמדת בקרה על ההתקדמות במשימות נופלים למלכודת של מיקרומנג'מנט וזה פוגע בתפקוד, במוטיבציה וביצירתיות של הצוות והעובדים. איך אפשר
איך להתמודד כמנהלים.ות עם ירידת האנרגיה בעקבות המלחמה
המלחמה הזאת יוצרת מציאות בה אנחנו כל הזמן חיים ב״ספליט״ (פיצול) – מצד אחד אנחנו מתעוררים כל יום לחדשות קשות ומנסים להכיל מציאות בלתי נתפסת ומצד שני שותים את כוס הקפה שלנו בנחת, הולכים לעבודה כרגיל, יוצאים למסעדה. חיים בסוג
מה אפשר לעשות במצבים ניהוליים מתסכלים (+סרטון)
יש לי משקפיים. כלומר, יש לי מגבלה שמתוקנת על ידי משקפיים. אני זוכרת את הרגע שבו יצאתי מבדיקת ראייה בגיל 17 לטובת רישיון הנהיגה. אני באמצע נתניה, מתקשרת הביתה, מטלפון ציבורי (!!!), באמצע הרחוב, בוכה לאמא על מר גורלי. נדרשתי
להתגבר על החסמים ולהוביל אל מטרות ויעדים ברורים
שנים שאני רואה בקורסי הניהול שלנו, בכל הדרגים, שיש פער בין הדיבור על מטרות ויעדים עסקיים לבין היכולת לגזור מטרות ויעדים מדידים ליחידות, צוותים, עובדים שבניהולם. וכשהמטרות והיעדים לא ברורים, התפוקות פחות טובות, קשה יותר לעמוד ביעדים השנתיים. לכאורה,
איך לייצר התייעלות וחיסכון בשוטף – 2 פעולות ניהוליות שעושות את ההבדל
זה לא סוד שהיומיום של מנהלים עמוס ואינטנסיבי. לכן למנהלים יש שאיפה תמידית להיות בחיפוש אחרי ייעול, חיסכון של זמן, אולי שילוב של AI שכולם רוצים לנסות ולהטמיע… אבל למי יש זמן לזה??? לעצור, לחשוב, לתכנן, להסביר, לפעול… הידע שם,
האם מנהלים באמת מוכנים לעידן ה-AI?
כבר תקופה אני מסתובבת עם תחושה שיש פער בין ה"באז", כמות השיח וההדרכות על שימוש ב-AI לבין השימוש בכלי AI על ידי מנהלים ביומיום בעבודה. ואז מצאתי מחקר של מקינזי שמדווח שרק 20% מהמנהלים שהשתתפו בו משתמשים בAI באופן שוטף
לנהל את דור ה-Z: האם אתם מוכנים לאתגר?
בשנתיים הקרובות מספר העובדים מבני דור הZ צפוי לעבור את מספר העובדים מדור הבייבי בומרס. כנתון יבש- אולי זה לא מרגש, אבל דוח שיצא ב HIBOB* מציין מחקר בו 40% מהמנהלים אומרים שבוגרי האוניברסיטה מדור Z לא מוכנים למקומות העבודה
מוטיבציה ומחוברות דווקא עכשיו… כך תוכלו לחזק אותן
דמיינו קבוצת אנשים שחותרים בסירת משוטים… חלקם משקיעים הרבה מהכח והמרץ שלהם. חשוב להם לקדם את הסירה במהירות, חשוב להם שהסירה תגיעה ליעד. הם מושקעים פיזית, מנטאלית ורגשית בכך. חותרים אלו מקבילים לעובדים שלך שיש להם מחוברות גבוהה. הם מגדילים
המילואימניקים חוזרים? איפה האתגרים ואיך להתמודד נכון
הם נזרקו למציאות אחרת – בה התנתקו מהחיים שלהם, עברו חוויה משמעותית, התנהלו במציאות כל כך שונה מהשגרה המוכרת. ועכשיו הם חוזרים. מילואימניקים רבים מספרים על הקושי לחזור לחיים, לשגרה ולעבודה. ואתם, מנהלים של מילואימניקים, עברתם עם האנשים שלכם תקופה
לייצר פוקוס בפתחה של שנה כאוטית דרך כתיבת מטרות
״כל שבועיים אני תופס את הראש ואומר לעצמי – עם משבר כזה עוד לא התמודדנו״. כך שיתף אותי השבוע מנהל שאני מלווה. ובמילים המדוייקות שלו שיקף תחושה שיש למנהלים ומנהלות רבים בתקופה כל כך כאוטית. בפתחה של 2024, כשחוסר הוודאות