פוסטים אחרונים

הפעולות הניהוליות שעושות את ההבדל בעבודת ממשקים

כך קרה בשבוע שעבר – במפגש בתכנית פיתוח מנהלים, שיתף אחד המנהלים שמתוכננת לו להמשך היום שיחה עם לקוח. הוא שיתף שזאת הולכת להיות שיחה קשה. שיש הרבה אי הסכמות ומתח בינהם. הצעתי לו לחכות עוד יום אחד. אמרתי שבמפגש

קראו עוד »

יש שינוי בעולם העבודה- והנהלות לא יכולות להתעלם מזה

שוק העבודה משתנה אל מול עיננו. הניסיונות להגדיר את התקופה בכותרת "ההתפטרות השקטה" / "הגדולה" / "שוק של עובדים" / "שוק של מעסיקים" – מנסים לתת שם ומסגרת ובכך לעשות סדר, לייצר וודאות בעולם העבודה בו יש אי וודאות והשתנות

קראו עוד »

3 כלים לשינוי הנדרש במיינדסט כדי להצליח בתפקיד ניהולי

לכל מנהל ומנהלת יש משהו בדרך הניהול שלהם שלתחושתם לא עובד מספיק טוב. משהו שקיבלו עליו פידבק כמה פעמים שנדרש שינוי. ולמרות ניסיונות לשפר את אותה נקודה חלשה – זה לא עובד, או עובד לתקופה קצרה וחוזר לקדמותו מהר מאוד.

קראו עוד »

האצלת סמכויות – המלכודת שמנהלים נופלים אליה ומוותרים

אחד האתגרים המרכזיים של מנהלים הוא היכולת להאציל סמכויות לעובדים. למה? >> כי אנחנו לוקחים איתנו הרגלים מתפקיד קודם – לעשות את הדברים בעצמנו >> כי יש לנו את הדרך שלנו שעובדת וקשה לנו כשעושים את הדברים אחרת >> כי

קראו עוד »
מוטיבציה ומחוברות

מוטיבציה ומחוברות זה שם המשחק… כך תוכלו לחזק אותן

דמיינו קבוצת אנשים שחותרים בסירת משוטים… חלקם משקיעים הרבה מהכח והמרץ שלהם. חשוב להם לקדם את הסירה במהירות, חשוב להם שהסירה תגיעה ליעד. הם מושקעים פיזית, מנטאלית ורגשית בכך. חותרים אלו מקבילים לעובדים שלך שיש להם מחוברות גבוהה. הם מגדילים

קראו עוד »

שימור עובדים- 5 פעולות ניהוליות שיעשו את ההבדל (כולל סרטון)

נסכים כולנו שעולם העבודה נמצא היום בשינוי, לאורך הדרך ניתנים שמות לתופעה כמו "new normal", ההתפטרות הגדולה, ההתפטרות השקטה ונוספים וודאי יגיעו בהמשך. לאן זה יתפתח? אף אחד לא באמת יודע, אבל אין ספק שמנהלים צריכים להתמודד היום עם עובדים

קראו עוד »

עובדים מחפשים היום דרכים חדשות להתפתח. כך מנהלים יכולים לתת לזה מענה

בעוד שעולם העבודה משתנה בקצב מסחרר דבר אחד נשאר בטוח – המלחמה על הטאלנטים. היא תמיד היתה ותמיד תהיה. וכשעולם העבודה משתנה, גם ״שדה הקרב״ במלחמה על הטאלנטים משתנה. מנהלים שרוצים  ״לנצח״ בקרב הזה, ולשמור על הטאלנטים שלהם, צריכים להבין

קראו עוד »

"להחזיק תהליך"- מה זה ולמה זו יכולת שכדאי לפתח

כמנהלים בכל רגע נתון יש לכם עשרות תהליכים באחריותכם כמו: הובלה של פרויקט גדול, הכנסת שימוש בתוכנה חדשה , קליטה וחניכה של עובד חדש, שיפור המקצועיות של הצוות, ניהול של לקוחות, היערכות של הצוות לתמיכה א ופיתוח מוצר חדש ועוד.

קראו עוד »

נעשתה טעות? משהו לא הצליח? אל תחמיצו את ההזדמנות שיש לכם מתחת לאף

עשיתם טעות בהערכת זמנים לפרויקט? אחד מאנשיכם עשה פשאלה מול לקוח? הצוות השקיע הרבה מאמץ בכיוון פעולה מסויים שהתגלה בדיעבד כלא נכון? בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא…טעויות, כשלונות הם חלק טבעי מחיינו. בטח בתפקידי ניהול בהם נדרש

קראו עוד »

אמירת ״כל הכבוד״ אינה מספיקה… איך מפרגנים באופן אפקטיבי?

בתכניות פיתוח מהנהלים אנחנו שואלות את המשתתפים 2 שאלות – עם היד על הלב…. 1. מי מכם מרגיש שהוא מראה הערכה ופרגון לאנשיו במידה מספקת?כתשובה, בממוצע, כ 60% מרימים את היד. 2. מי מכם מרגיש שהוא זוכה להערכה ופרגון במידה

קראו עוד »

לחגוג עם האנשים שלכם – למה כדאי ואיך

בשבועות האחרונים, התחברו לי כמה סיפורים לי לתמונה שלמה. * לפני כמה שנים היתה לי שיחה עם מנהל פרויקטים בחברה גלובאלית גדולה. הוא סיפר לי שחזר מהאתר של החברה בלונדון, וכבר כמה חודשים שהוא בישראל. "את יודעת משהו" הוא שיתף,

קראו עוד »

ניהול היברידי אפקטיבי – 4 כלים

לאחרונה שמעתי ממספר מנכ"לים שהיו רוצים להחזיר את העובדים לעבודה מלאה במשרדים או לצמצם את מספר ימי העבודה מהבית. יש מגוון סיבות לרצון הזה, בחרתי להתמקד בדאגה לתפוקות של העובדים בימי העבודה מהבית. "אני רואה על עצמי", שיתפה מנכ"לית, "בימים

קראו עוד »

בין הפטיש לסדן – כשמנהלים מצופים ליישם החלטות הנהלה שהם לא מסכימים איתן

למנהלי הביניים בארגון נקודת מבט ייחודית – מצד אחד הם חשופים להחלטות של הנהלת הארגון, לשינויי מדיניות, לדרישות הנהלה (לעמוד ביעדים, להתייעל, לעבור שינוי ארגוני וכו׳….). מצד שני הם אלו ש״מסתכלים לעובדים בלבן של העיניים״ – הם מכירים מקרוב את

קראו עוד »

רוצים עבודת צוות? – 4 דרכים לחזק אותה

בשבוע שעבר קרה לי דבר מעניין – אותו צורך ניהולי, אבל בדיוק, עלה גם ממנכ"ל של סטארטאפ עם 130 עובדים וגם מראש צוות שמנהלת 7 עובדים. מה שניהם רצו? שאנשי הצוות שלהם יעבדו יותר ביחד: שיתקשרו באופן ישיר אחד עם

קראו עוד »

מנהלים חייבים לדעת לשאול שאלות טובות – איך עושים את זה?

חשבו על המנהל או המנהלת הכי טובים שהיו לכם. מה עשה אותם לכאלו?  עם השאלה הזאת פתחתי תכנית פיתוח מנהלים לאחרונה. אחד המנהלים שיתף, שלפני לא מעט שנים, היה לו מנהל שתמיד שאל אותו שאלות טובות. ״הוא מעולם לא נתן

קראו עוד »
דילוג לתוכן