פוסטים אחרונים

עומדים להוביל שינוי? כך תימנעו מ 4 טעויות קריטיות

הובלת שינוי- אצל אדם או בארגון – הוא תהליך שלוקח זמן , וודאי ביחס לקצב הפעילות של מה שקורה ביומיום בשוטף. כשמנהלים שואפים ליצור שינוי הם למעשה מבקשים מאנשיהם ומעצמם לפעול אחרת – אחרת ממה שהם רגילים, אחרת מהאופן שהם

קראו עוד »

שלא יברחו לכם – 3 כלים לפיתוח ושימור העובדים שלכם

בימים אלו בהם שוק העבודה ״חם״ ובמגזרים מסויימים אף ״רותח״, עובדים מחוזרים יותר מאי פעם. האצבע קלה על ההדק בהחלטה לעזוב מקום עבודה ולעבור לאחד אחר. מרבית האנשים שעוזבים עושים זאת כי הם חשים שהם כבר לא לומדים ומתפתחים. שהם

קראו עוד »

לפני הפתרון קריטי להבין את המקור לבעיה

בעולם תזזיתי, בו צריך להגיב מהר לבעיות ממגוון תחומים- מנהלים נדרשים לפתור בעיות על בסיס יומיומי. מאחר ובאופן אוטומטי המח שלך מחפש פיתרון מיידי לכל בעיה – לכאורה המצב טוב: יש בעיה – מייד יגיע פיתרון. זה נכון ותקף כל

קראו עוד »

מהי תפיסת תפקיד ואיך היא משפיעה על הניהול שלך ביומיום?

סמנכ״ל פיתוח בחברה טכנולוגית שיתף אותי השבוע בתסכול על כך שראש צוות שתחת ניהולו ידע על עובד שאינו מרוצה ושוקל לעזוב, אבל לא ממש התייחס לכך. ״הוא בכלל לא הבין שהתפקיד שלו זה לשים לב לדברים כאלו ולטפל בזה״. בחברה

קראו עוד »

מטרות בהירות ומדדים – למה צריך ואיך להגדיר אותם נכון

המעבר לעבודה מהבית בתקופת מגפת הקורונה חשף פער מפתיע בין שיח ניהולי- עסקי המתקיים על מטרות, יעדים ומדדים, לבין הקושי ליישם ולעבוד איתם בפועל ברמת הצוותים והעובדים. במקרים רבים של מעבר לניהול מרחוק מנהלים הבינו שבהעדר יכולת לעשות בקרה על

קראו עוד »

כשחסר זמן לחשיבה מעמיקה ללא הסחות – כנסו ל Deep Work

עד כמה המשפטים הבאים נכונים עבורכם? החוויה היומיומית שלי היא של עומס ולחץ לאור העומס אני לא מספיק.ה לעסוק בדברים שחשובים לי אני לא מספיק.ה להגיע לחשיבה שמאפשרת לצלול לקידום נושאים מורכבים במסגרת תכנית פיתוח מנהלים פתחנו מפגש בסקר בו

קראו עוד »

מנהלים מעדכנים גרסא

מאז ומעולם ניהול ומנהיגות הצריכו מנעד רחב של יכולות. המאפיינים של השנתיים האחרונות דורשים ממנהלים "לעדכן גרסא" ולעשות שימוש מוגבר ביכולות שבעבר נדרשו להם פחות. מי שלא יעשה את העידכון עלול לאבד עובדים לטובת מקומות עבודה אחרים. 2 עולמות מרכזיים

קראו עוד »

חזרה למשרדים – High או שחיקה ושביזות?

רבות נחקר ונלמד השנה על השפעת המעבר לעבודה מרחוק על אנשים ועל ארגונים. אך מה לגבי השפעת החזרה לעבודה במשרדים לאחר תקופה ארוכה של ריחוק חברתי? על אף שעדין אין מחקרים בנושא בעולם, השפעות החזרה למשרדים לאחר תקופה ארוכה של

קראו עוד »

THE FOCUS FUNNEL – מודל פרקטי למנהלים לניהול משימות והורדת עומס (סרטון)

נושא העומס, ניהול משימות ופרויקטים מרובים העסיק, מעסיק ועוד יעסיק אותנו רבות. כמו שאומר רורי ויידן בסרטון המצורף – אנחנו מספיקים היום הרבה יותר ועדין עמוסים יותר מתמיד. הזמן הוא משאב כל כך ייחודי ויקר – ששווה להשקיע עוד רגע

קראו עוד »

חושבים על חזרה לעבודה במשרדים? 5 המלצות

עם החזרה של חלק גדול מהמשק ובתי הספר לפעילות והעלייה בשיעור המחוסנים יותר ויותר ארגונים עוסקים בשאלות לגבי החזרת העובדים למשרדים. בין אם מדובר בארגונים שעובדים באופן כמעט מלא מהבית ושוקלים לאפשר חזרה חלקית למשרדים, או בארגונים שעובדים במתכונת היברידית

קראו עוד »

הרווח משימוש נכון במדדים (ולא ביעדים!)

מנהלים רבים נתקלים בקושי בנוגע להצבת יעדים מדידים לאנשים וליחידות שבניהולם. מה היעדים של מחלקת הנהלת חשבונות? של צוות משאבי אנוש? של צוותי הQA? האם הם משקפים את העשייה? את הדברים שחשוב לקדם ובאופן הנכון? בקורסי ניהול של דרגי ביניים

קראו עוד »

האם ניתן לשנות תרבות, התנהלות של אנשים בארגון?

לפני תקופה שאלה אותי מנכ"לית באופן ישיר "את באמת חושבת שאפשר לשנות את האופי של האנשים כאן בארגון"? היא היתה מתוסכלת מהמצב הקיים – הימנעות מאחריות, היעדר יוזמה לפתרונות חדשים, תלות גבוהה בה. היא הניחה שזה המצב, שלא ניתן ליצור

קראו עוד »

4 מכשולים שפוגעים בחוסן הניהולי שלך

חוסן אישי מהווה יכולת מהותית עבור מנהלים. ככל שאתם בתפקיד יותר בכיר או מורכב נדרשת רמה גבוהה יותר של חוסן כדי לצלוח את האתגרים. מנהלים עם חוסן נמוך עשויים לחוות על בסיס יומי מתח גבוה, חשש מטעויות, ספק עצמי, אכזבה,

קראו עוד »

ניהול שינוי מרחוק – 5 תנאים ו4 המלצות

השנה האחרונה הכריחה הנהלות, מנהלים ועובדים לעשות שינויים רבים  – החל במעבר לעבודה מהבית, דרך שמירה על קשר וחיבור עובדים באון ליין (אירועים, הרמות כוסית) ועד להתקשרויות עם לקוח או העברת משוב בשיחות וידאו ללא מפגש. בתוך השינויים שהמציאות החדשה

קראו עוד »
דילוג לתוכן