פוסטים אחרונים

מתי כדאי לתת לעובדים שלך “לנהל אותך” ו 4 כלים לאיך לעשות את זה נכון

המשפט “אנשים לא עוזבים מקום עבודה, הם עוזבים את מנהל” הוא לא רק קלישאה. מחקרים רבים מראים שהיחסים עם המנהל הישיר הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על שביעות רצון העובדים. לדוגמה, סקר BDI 2018 בקרב אלפי עובדים בישראל הראה שהיחסים עם

קראו עוד »

מעבדות לחירות – שאלה משמעותית להתפתחות אישית וארגונית

לכל אחד מאיתנו יש סט של תפישות, הנחות יסוד, אידאולוגיות שמלוות אותנו במהלך היומיום, במהלך הקריירה. אני קוראת להם “המשקפיים של החיים” כי התפישות הללו הן כמו עדשות המשקפיים – עם העדשות האפורות המצב נראה קודר, עם העדשות בצבע ירקרק

קראו עוד »

האם אתם מנהלים צוות עובדים או עובדים בצוות?

המאמר פורסם בירחון משאבי אנוש גיליון 287-288 האם אתם מרוצים מהאופן שבו הצוות שלכם מתפקד? האם לוקחים העובדים אחריות אישית או צוותית? האם הם מגיעים אליכם עם שאלות או פונים אל עמיתיהם? איזו אווירה יש בצוות? איך מתפקדים חברי הצוות

קראו עוד »

כאבי ממשקים- על המחירים וההזדמנויות בעבודת ממשקים בארגון

המאמר פורסם בירחון “סטטוס” לחשיבה ניהולית לעבודת ממשקים לא מוצלחת יש מחיר גבוה- החל משעות עבודה מבוזבזות, דרך כעסים ועד פגיעה במוצר או השירות ללקוח אלו עלויות משמעותיות לחברה. במאמר זה אסקור את המצב הארגוני הנקרא “ממשק” ואציע מגוון פעולות

קראו עוד »

5 שלבים שיובילו לעמידה ביעדים ניהוליים- עסקיים

ישיבת הנהלה בחברה שבחצי השנה האחרונה אנחנו מייצרים הבנייה, שגרות ניהול והובלה מתוכננת. מתוקף זה המנכ”ל מציג את סיכום השנה שעברה ואת היעדים לשנה החדשה- שמשקפים צמיחה משמעותית בחברה. עולות שאלות, יש תהיות, אבל בסוף כולם מבינים שאלו הקויים המנחים

קראו עוד »

הצבת יעדים באופן ברור- לחסוך אנרגיה לאורך כל השנה

אני יושבת על יד דורית, מנהלת בכירה, היא מראה לי את היעדים שהגדירה לאילן. בינהם “התרחבות הדיגיטל לערוצים נוספים” ו”אסרטיביות עם העובדים”. אני: למה את מתכוונת בכל אחד מהיעדים? דורית: לגבי צוות הדיגיטל- אנחנו היום פועלים חזק בשני ערוצים, אני

קראו עוד »

חניכה בארגון

מטרות החניכה מטרות החניכה נחלקות לשני תחומים: 1. שיפור הידע, המיומנות של הנחנך – התמחות בתחום חדש, שיפור הידע אצל עובד מנוסה, שיפור כישורי המכירה של אצל איש המכירות או מיומנויות הניהול של מנהל המחלקה. 2. חיזוק תחושת המסוגלות –

קראו עוד »

ניהול והובלת שינוי – האם יש פער בין מה שאתם אומרים לאופן שבו אתם פועלים?

“אין מצב שהטכנאים שלי מתחילים עם גינוני שירות. אלו אנשי מקצוע שבאו לעבוד” חשב לעצמו דודו, ראש צוות טכנאי שטח. הדבר קרה במהלך ישיבת מנהלים בה אפרת, סמנכ”ל מחשוב, הציגה את הצורך בשיפור השירות הפנימי שניתן על ידי היחידה לעובדים

קראו עוד »

כשהלחץ מקבל החלטה

רובנו חושבים שאנו מקבלים החלטות בצורה רציונאלית גם במצבי לחץ. בפועל המצב שונה. מאמר זה מציג פעולות הממתנות את השפעת הלחץ על קבלת ההחלטות שלך ושל עובדיך.. קבלת החלטות- פעולה מוכרת, ויומיומית. המנעד מגוון- מה ללבוש היום, האם לאשר לעובד

קראו עוד »

קורסים תחת עומס המשימות, האומנם? ( ניהול זמן , ניהול משימות )

עם יד על הלב, האם הלחץ בעבודה באמת נובע מעומס משימות, או אולי מבעיה בניהול הזמן, בניהול המשימות או בניהול עצמי? תרגיל בן שלושה שלבים יסייע לכם לאתר את מקור הבעיה לרוץ כל היום מפגישה לפגישה, להרגיש את עומס המשימות וההחלטות

קראו עוד »

3 ערוצים לכניסה מוצלחת לתפקיד ניהולי

שנים של ליווי מנהלים בכניסה לתפקיד חדש (גם מרחוק) לימדו אותנו דבר חשוב – מי שמכין את עצמו לקראת התפקיד החדש: מקצר משמעותית את תקופת ההתמקמות והלמידה חוסך מעצמו חלק מהטעויות של תחילת תפקיד מגבש מהר את המטרות והתוכנית הניהולית רותם

קראו עוד »

פיתוח מנהלים – השימוש במודל התפקודים של יצחק אדיג’ס

בעולם הידע קיים מגוון גדול ורחב של מודלים המצביעים על סגנון ניהולי, על בניית צוות, הנעה ומוטיבציה ותקשורת בין אישית. עם הזמן אני רואה איך עבודה עם המודל של יצחק אדיג’ס – על ארבעת התפקודים בארגון, “עושה שכל” למנהלים, שמיש

קראו עוד »

מודל ארבעת התפקודים של אדיג’ס (PAEI)

מודל ארבעת התפקודים מתייחס לארבע “דמויות” שביחד נותנות מענה מלא להנהלה שמובילה באחריות את הארגון, מקבלת החלטות בצורה טובה בטווח הקצר והארוך. מצורפת טבלה המתארת בקצרה את ארבעת התפקודים. לקריאת מאמר על הנעת עובדים ותקשורת בין אישית באמצעות המודל קיראו

קראו עוד »

איך לשדרג כל פ”ע (פגישת עבודה) – 4 טעויות נפוצות ו 4 הצעות לפתרון

פ”ע- פגישת עבודה קבועה עם המנוהלים על ידך, היא אחד הכלים הנפוצים בניהול מנהלים ועובדים. מדובר בהשקעה משמעותית של זמן – שהולכת וגדלה ככל שמנוהלים על ידך יותר אנשים, ולכן נשאלת השאלה האם ואיך הכלי הזה מקדם את ניהול היחידה

קראו עוד »

סיכום שנה- פעולת חובה לכל מנהל שמחפש להשתפר

זה המפגש הרביעי שלנו וזו פעם ראשונה שהם מגיעים כל כך אנרגטיים בבוקר. כולם מדברים על אתמול,  ולא סתם מדברים- בגאווה, עם אור בעיניים, ממש ב”היי”. כולם מדברים על הסיכום השנתי שהיה אתמול אחר הצהרים. בהפסקת הצהרים שאלתי מה היה

קראו עוד »