ראשי » כלים ניהוליים
פוסטים אחרונים
4 כלים (וסרט) להובלת ישיבות צוות מעניינות, מחברות, ופרקטיות
אחד הכלים המרכזיים בניהול צוות עובדים או צוות הנהלה – הן ישיבות. מתי בפעם האחרונה הובלת ישיבה או היית באחת שיצאת ממנה ואמרת לעצמך שהתקיים דיון טוב שהוביל לכיווני חשיבה חדשים, שהיה מעניין, שהיתה ישיבה שקידמה את הצוות לעמידה במטרות
חופשה או “חופשה” – מה מקובל אצלך בארגון?
באיזה ארגון הייתם רוצים לעבוד- כזה בו ההנהלה, הקולגות והעובדים מפרגנים על יציאה לחופשה? ארגון בו נמנעים ככל הניתן מלהתקשר / לשלוח הודעות או מיילים למי שנמצא בחופשה? או כזה שיש הסכמה, גם אם לא מוצהרת, שאתם נדרשים תמיד להיות
ניהול זמן ודחיינות- הסרטון שגורם לאנשים לזוז…
בואו נדבר לרגע על דחיינות. לכולנו יש מטרות שמאוד חשוב לנו להשיג. דווקא אותן מטרות שאין להן דד ליין – משהו שרצינו ללמוד, רעיון שרצינו לקדם, מהלך שרצינו להוביל, הן המטרות הכי קשות להשגה. כיוון שאין דד ליין, אין דחיפות
4 דרכים שיבטיחו שהשנה תעמדו במטרות והיעדים
ברבעון האחרון של כל שנה מקדישים מנהלים בכירים בחברות זמן רב בחשיבה ויצירה של מטרות, יעדים ותוכנית עבודה לשנה הבאה אותם הם מציגים עם פתיחת השנה. זהו מהלך בעל ערך רב שמאפשר למנהלים לשרטט עבור עובדי החברה את הכיוון אליו
למנף את השנה החדשה – תרגיל לצוות ניהולי / עובדים
שנה חדשה בפתח, אווירת החג מתקרבת, מתנות, חגיגיות באוויר, אנרגיה טובה. חשבתי- איך אפשר למנף את ההזדמנות לאירוע משמעותי בצוות? נזכרתי בתרגיל מתוך סדנאות מנהלים שאני מעבירה, עשיתי לו התאמות ואני משתפת אותך בו – לשימושך ה ת ר ג
הצעד הראשון להעלאת עבודת ממשקים “חורקת” על המסלול
בארגונים רבים עבודת ממשקים היא מקור ל”חריקות” – עיכובים בדילברי כי משימות נופלות בין הכסאות ולא ברור מי היה אמור לקחת עליהן אחריות, כפילויות בעבודה שנובעות מחוסר תיאום וקונפליקטים בינאישים שמובילים לתסכול ומתח בין אנשים ביחידות. כל אלו יוצרים בזבוז
3 טעויות בניהול שינוי במבנה ארגוני
סמנכ”לית פיתוח עסקי בחברה שעוסקת בייצור ושיווק מוצרי מכשור רפואי החליטה לעשות שינוי במבנה האגף לאור גדילה במספר המוצרים והצורך בזמן תגובה מהיר יותר לכל מוצר. המבנה הנוכחי שעוד כה נתן מענה לצרכים יצר כיום סרבול ועיכוב בתהליכי העבודה המרכזיים.
מחפשים סרטון בנושא שירות , עבודת צוות , ניהול ועוד?
לעיתים פונים אלינו לקוחות וקולגות המחפשים סרט קצר שימחיש נושא בסדנה, ירענן ישיבת צוות, או יעביר מסר בצורה קולעת. לרוב אנחנו מפנות אותם אל 10 הסרטונים השימושיים ביותר עבורנו (בקישור שכאן). מכאן עלה לי הרעיון לשתף גם אותך וכך להקל
המלכודת שמקשה על מנהלים בכניסה לתפקיד חדש
זה קורה למנהלים בכל הדרגים – ממנהלי ביניים ועד למנכ״לים – מתקדמים לתפקיד בכיר יותר בו נדרשות יכולות חדשות ושונות. עם זאת, ממשיכים לבצע את התפקיד החדש עם צורת החשיבה, ההרגלים והמיומנויות המוכרות מהתפקיד הקודם. איך קושי להכנס לתפקיד בכיר
סיעור מוחות בארגון – השלם גדול מסך חלקיו
המאמר נכתב בשיתוף, נורית קלנר, לשעבר סמנכ”לית מש”א, “אלעד מערכות”. שעת אחר צהרים, אולם מכובד שחלונותיו צופים אל הים. שמונה שולחנות עגולים וסביבם קבוצות משתתפים העוסקים בחשיבה – סיעור מוחות. הם מדברים בהתלהבות, ערניים, סוערים. השיחות שזורות בהומור, פתיחות, אווירת
התמודדות עם כניסת מנהל חדש
המאמר התפרסם בירחון “משאבי אנוש” לראות את התמונה הגדולה – לשחרר את הפרדיגמה אני פשוט לא מבין מה הוא רוצה!, אני ממש משתגע! הוא רודף לי אחרי אנשי המכירות, מתערב בתמחור, מתקשר אל לקוחות, אין לו מה לעשות?! מאז שהמנהל
מתי כדאי לתת לעובדים שלך “לנהל אותך” ו 4 כלים לאיך לעשות את זה נכון
המשפט “אנשים לא עוזבים מקום עבודה, הם עוזבים את מנהל” הוא לא רק קלישאה. מחקרים רבים מראים שהיחסים עם המנהל הישיר הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על שביעות רצון העובדים. לדוגמה, סקר BDI 2018 בקרב אלפי עובדים בישראל הראה שהיחסים עם
מעבדות לחירות – שאלה משמעותית להתפתחות אישית וארגונית
לכל אחד מאיתנו יש סט של תפישות, הנחות יסוד, אידאולוגיות שמלוות אותנו במהלך היומיום, במהלך הקריירה. אני קוראת להם “המשקפיים של החיים” כי התפישות הללו הן כמו עדשות המשקפיים – עם העדשות האפורות המצב נראה קודר, עם העדשות בצבע ירקרק
האם אתם מנהלים צוות עובדים או עובדים בצוות?
המאמר פורסם בירחון משאבי אנוש גיליון 287-288 האם אתם מרוצים מהאופן שבו הצוות שלכם מתפקד? האם לוקחים העובדים אחריות אישית או צוותית? האם הם מגיעים אליכם עם שאלות או פונים אל עמיתיהם? איזו אווירה יש בצוות? איך מתפקדים חברי הצוות
כאבי ממשקים- על המחירים וההזדמנויות בעבודת ממשקים בארגון
המאמר פורסם בירחון “סטטוס” לחשיבה ניהולית לעבודת ממשקים לא מוצלחת יש מחיר גבוה- החל משעות עבודה מבוזבזות, דרך כעסים ועד פגיעה במוצר או השירות ללקוח אלו עלויות משמעותיות לחברה. במאמר זה אסקור את המצב הארגוני הנקרא “ממשק” ואציע מגוון פעולות